Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

zondag 17 januari 2016

Recept : Gehaktballen


Ziet er grappig uit in de pan : gele gehaktballen....

Dit recept heb ik gewoon voor het hele gezin gemaakt.
soms is het vrij prijzig als het hele gezin fodmap mee eet (vooral pakken glutenvrije pasta e.d.)
maar in dit geval, is de enige aanpassing de Ghee om in te bakken en de glutenvrije paneermeel.







Keuken spullen : 
  • braadpan
  • mengkom
Boodschappenlijstje
  • 500 gram gehakt (rund)
  • 25 gram glutenvrij paneermeel (peak's)
  • 2 eetlepels soja yoghurt
  • 1.5 tl gemberpoeder
  • 1.5 tl gemalen koriander
  • 1.5 tl oregano
  • 1 tl. nootmuskaat
  • 0.5 tl rode peper
  • 1 tl zout 
  • 1/2 tl peper
  • Ghee om in te bakken
    Werkwijze  
    • Meng alles door elkaar en maak 5 ballen.
    • rol elke bal door een beetje glutenvrij paneermeel
    • bak ze in 3 e.l. ghee.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten