Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

woensdag 20 januari 2016

Recept : Stroopwafels (**)

Keuken spullen : 
  • wafelijzer (kruidvat / blokker)
  • klein pannetje dikke bodem voor stroop
  • deegmixer of met de hand kneden

Boodschappenlijstje

  • 200 gram boekweit meel
  • 50 gram amandelmeel
  • 2 e.l. psyllium (vezels, te koop bij De Tuinen)
  • 1 ei (maat L)
  • 1 e.l. Ghee
  • 6 e.l. kokosbloesemsuiker
  • 1 t.l. kaneel
  • 1 t.l. koekkruiden (let op de ingredienten fodmaparm?)
  • 1 t.l. gemberpoeder
  • 1 e.l. havermelk
en voor de stroop:
  • 1 e.l. Ghee
  • 6 e.l. kokosbloesemsuiker
  • 150 ml/gr kokosbloesemsuikerstroop

Werkwijze  

  • Meng de ingredienten voor het deeg door elkaar en rol er allemaal dezelfde maat balletjes van (weeg de balletjes eventueel)
  • Verwarm intussen de ingredienten voor de stroop en laat het langzaam inkoken tot je een echte stroop hebt.
  • Verwarm het wafel ijzer en bak elk balletje ong. 3 minuten tot hij 'hard' is. laat afkoelen.
  • doe de stroop tussen 2 wafels. 
  • goed af laten koelen en luchtdicht bewaren. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten