Op dit blog vind je alleen de standaard lijst eerste 6 weken Fodmap (koolhydraat)-arme produkten, die veilig zijn om te eten zonder last te krijgen van PDS (spastische darm). deze lijst komt van de sites die je bovenaan mijn pagina vindt.

Bij de LABELS (linker kolom) kun je makkelijk informatie en recepten vinden, die ik tijdens mijn 6 weken Fodmap heb gemaakt.
omdat mijn gezin niet mee hoeft te eten met mij, zij kunnen immers alles gewoon eten... heb ik onderaan elk recept een makkelijke aanpassing gemaakt, zodat je vrij eenvoudig, toch 2 verschillende maaltijden kunt koken, binnen bijna dezelfde kooktijd.

donderdag 28 januari 2016

Recept : Zoete kip met chilipeper (*)

Dit gerecht kun je van te voren voorbereiden. In een slowcooker kun je het 's morgens aanzetten, dan hoef je 's avonds alleen nog even rijst te koken.
Maar je kunt het ook gewoon 's middags maken, (pruttelduur ong. 2 uur op middelmatig vuur / stand medium)



Keukenspullen:

  • Slowcooker of Braadpan
  • sauspannetje
  • kookpan
Boodschappen:
  • 4 kippendijfilets
  • 1 theelepel koriander poeder
  • 3 eetlepels oestersaus
  • 200 ml kokosmelk
  • 100 ml wijnazijn
  • 75-100 gram kokosbloesemsuiker
  • zout en peper
  • 1/2 - 1 theelepel chilipepervlokjes (gemalen?)
  • rijst
  • sperziebonen
Werkwijze :
  • Doe alle ingredienten (behalve de rijst) bij elkaar in een bakje en laat dit lekker minimaal een uur intrekken.
  • Doe nu alle ingredienten in de slowcooker/braadpan en laat het een paar uur sudderen op LOW (of laag gas)
  • een half uur voor je aan tafel gaat, haal je de vloeistof uit de pot en laat dit in een sauspannetje inkoken tot je een stroperige saus hebt. 
  • ondertussen kook je rijst gaar.
  • Meng de kip/boontjes met de ingedikte saus en dien het op met rijst.

AANPASSING mee eters :
Indien gewenst kun je je Fodmap portie apart houden en bij de andere mensen wat knoflook er door heen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten